V životě občanů jsou všechny oblasti důležité. Co bych ovšem preferovala je oblast zdraví a oblast životního prostředí. Přála bych si dostupnější specializovaná zdravotnická pracoviště i na menších městech, a to především pro naši starší populaci. Další velice důležitá oblast je pro mne právě životní prostředí, což je ovzduší, voda a půda. Toto si chraňme, je to naše největší bohatství a to je to jediné, co zanecháváme budoucím generacím a bez čeho se nedá žít.
Nahrazovat staré dieselové autobusy za autobusy s alternativním pohonem (myslím, že velkou budoucnost má pohon na vodík). Avšak i pohon na CNG je dle mého názoru stále ekologičtější než elektrobusy, po kterých zůstává obrovská uhlíková stopa (výroba baterií, těžba kovů na baterie, dobíjení elektřinou atd.), ač se na první pohled mohou zdát „super ekologické“. Emise sice nevyprodukuje elektrobus žádné, ale náročná technologická výroba baterií, těžba kovů a surovin na baterie je vyprodukuje.
Mělo by se sázet více lesů, v nižších polohách převážně listnatých až smíšených a ve vyšších polohách nesázet jen hospodářské smrkové lesy. Celkově rozšiřovat plochy lesů a luk.
Životní prostředí je nutno chránit, hlavně v době, kdy za městem najdete jen pole s nějakou monokulturní plodinou. Z krajin se vytrácejí louky, lesy a remízy jen, aby vznikly pole nebo nějaké nové obchodní centra s vyasfaltovaným parkovištěm, kterých už tak je všude plno. Zaměřte se na to, aby i další generace mohli zajít do zachovaných lesů.
Chtělo by to více apelovat na ministerstvo, aby zpřísnili jednak zákony o používání chemie na polích, ale také zákony o ochraně krajiny. V přírodě chybí meze, remízy a další krajinné prvky. Ty zajišťují ekologickou diverzitu. Nedostatek vody v krajině, intenzivní zemědělství a používání zbytečné chemie, to je jen pár z mnoha problému na poli životního prostředí. Smutné je, že zákony jsou benevolentní a nikdo se problémy nezabývá komplexně. Chtělo by to přísnější legislativu ochrany přírody.
V MSK bych si přál více lesů, parků, aby bylo více dbáno na životní prostředí, a také, aby nezanikaly, ale naopak vznikaly tzv. „remízky“ na polích a loukách. Tyto remízky poskytují útočiště mnoha živočichům, ale také zadržují vodu v krajině. Ve městech by bylo vhodné se snažit omezit časté překračování limitů poletavého prachu a přízemního ozónu.
Na prvním místě by mělo být životní prostředí. Proto si přeji, aby se přestala znehodnocovat zemědělská půda (to se stále děje!), přestaly se dotovat a podporovat projekty, které přináší environmentální zátěž a aby se vždy hledaly alternativy šetrné k životnímu prostředí (např. nedotovat z veřejných peněz létání do Vídně, když se tam dá za jednoduše a rychle dojet vlakem – i na letiště).
Jedním z turisticky atraktivních míst v Ostravě je ZOO. Pamatuji si, že tam v minulosti existovalo přímé spojení trolejbusem od hlavního nádraží. Nyní se do ZOO od žádného nádraží bez, alespoň jednoho, přestupu nedá dostat. Pro mimoostravské je to často docela oříšek. Nebylo by možné uvažovat o přímém spoji (mohl by samozřejmě obsluhovat i další zastávky po trase). Snad by to bylo možné i dříve, než za deset let.
V životě občanů jsou všechny oblasti důležité. Co bych ovšem preferovala je oblast zdraví a oblast životního prostředí. Přála bych si dostupnější specializovaná zdravotnická pracoviště i na menších městech, a to především pro naši starší populaci. Další velice důležitá oblast je pro mne právě životní prostředí, což je ovzduší, voda a půda. Toto si chraňme, je to naše největší bohatství a to je to jediné, co zanecháváme budoucím generacím a bez čeho se nedá žít.
Nahrazovat staré dieselové autobusy za autobusy s alternativním pohonem (myslím, že velkou budoucnost má pohon na vodík). Avšak i pohon na CNG je dle mého názoru stále ekologičtější než elektrobusy, po kterých zůstává obrovská uhlíková stopa (výroba baterií, těžba kovů na baterie, dobíjení elektřinou atd.), ač se na první pohled mohou zdát „super ekologické“. Emise sice nevyprodukuje elektrobus žádné, ale náročná technologická výroba baterií, těžba kovů a surovin na baterie je vyprodukuje.
Mělo by se sázet více lesů, v nižších polohách převážně listnatých až smíšených a ve vyšších polohách nesázet jen hospodářské smrkové lesy. Celkově rozšiřovat plochy lesů a luk.
Životní prostředí je nutno chránit, hlavně v době, kdy za městem najdete jen pole s nějakou monokulturní plodinou. Z krajin se vytrácejí louky, lesy a remízy jen, aby vznikly pole nebo nějaké nové obchodní centra s vyasfaltovaným parkovištěm, kterých už tak je všude plno. Zaměřte se na to, aby i další generace mohli zajít do zachovaných lesů.
Chtělo by to více apelovat na ministerstvo, aby zpřísnili jednak zákony o používání chemie na polích, ale také zákony o ochraně krajiny. V přírodě chybí meze, remízy a další krajinné prvky. Ty zajišťují ekologickou diverzitu. Nedostatek vody v krajině, intenzivní zemědělství a používání zbytečné chemie, to je jen pár z mnoha problému na poli životního prostředí. Smutné je, že zákony jsou benevolentní a nikdo se problémy nezabývá komplexně. Chtělo by to přísnější legislativu ochrany přírody.
Větší bezbariérovost – na úřadech, přechodech, chodnících
Dostupné bydlení pro mladé
Bydlení pro mladé chybí, i pro lidi s postižením – bezbariérové vstupy.
Ve Frýdlantě nad Ostravicí chybí místní městská hromadná doprava
Chybí bydlení pro mladé
Biatlonový areál ve Frýdlantu
Sociální péče a bydlení pro seniotry
Snížení hluku z dopravy
Bydlení a sociální péče pro seniory
Nedostupnost a nedostatečnost sociálních služeb pro těžce postižené
Chybí sociální bydlení
V MSK bych si přál více lesů, parků, aby bylo více dbáno na životní prostředí, a také, aby nezanikaly, ale naopak vznikaly tzv. „remízky“ na polích a loukách. Tyto remízky poskytují útočiště mnoha živočichům, ale také zadržují vodu v krajině. Ve městech by bylo vhodné se snažit omezit časté překračování limitů poletavého prachu a přízemního ozónu.
Na prvním místě by mělo být životní prostředí. Proto si přeji, aby se přestala znehodnocovat zemědělská půda (to se stále děje!), přestaly se dotovat a podporovat projekty, které přináší environmentální zátěž a aby se vždy hledaly alternativy šetrné k životnímu prostředí (např. nedotovat z veřejných peněz létání do Vídně, když se tam dá za jednoduše a rychle dojet vlakem – i na letiště).
Zjednodušit administrativu na úřadech (elektronický úřad)
Obchvat Frenštátu.
Ne drancování zemědělské půdy, ne developerům!
Kulturně oživit Horečky u Frenštátu pod Radhoštěm.
Více cyklostezek v okolí Frenštátu
Lepší cesty.
Jedním z turisticky atraktivních míst v Ostravě je ZOO. Pamatuji si, že tam v minulosti existovalo přímé spojení trolejbusem od hlavního nádraží. Nyní se do ZOO od žádného nádraží bez, alespoň jednoho, přestupu nedá dostat. Pro mimoostravské je to často docela oříšek. Nebylo by možné uvažovat o přímém spoji (mohl by samozřejmě obsluhovat i další zastávky po trase). Snad by to bylo možné i dříve, než za deset let.